myAir-app – Søvnapnéapp | ResMed

Følg PAP-behandlingen med myAir™-appen

Ville det ikke være motiverende om du så at du gjorde fremskritt med PAP-behandlingen din?

myAir kan motivere deg til å etterleve behandlingen1 ved å gi deg innsikt i hva som går bra, og hjelpe deg med å løse mindre problemer. Prøv myAir-appen fra ResMed, utviklet for Air10TM og AirSense 11TM PAP-behandlingsapparater*.

 

 

En smart app som hjelper deg med å holde motivasjonen oppe

myair-app-skjermbilder-veiledning-for-cpap-pasienter-resmed myair-app-skjermbilder-veiledning-for-cpap-pasienter-resmed

myAir-appen gir deg tilgang til instruksjonsvideoer, relevante veiledningstips og behandlingsrapporter. Hver morgen viser myAir-scoren deg nyttig, motiverende informasjon om søvnen og behandlingen din. Du får enkel tilgang til fremskritt og forbedringer.

Verdifull hjelp for å komme i gang med PAP

CPAP-pasient-med-personlig-terapi-assistent-i-myair-appen-fra-resmed myair-app-skjermbilder-med-personlig-terapiassistent-for-cpap-pasienter-resmed

AirSense 11-brukere har tilgang til Personlig terapiassistent (PTA)*.

PTA veileder deg gjennom apparat- og maskeoppsett med trinnvise instruksjonsvideoer. Dessuten kan du gradvis teste forskjellige trykknivåer, kontrollere maskeforseglingen og lære hvordan du forbedrer masketilpasningen takket være tilvenningsverktøyet Prøvekjøring.

Smarte løsninger som setter deg i kontakt med helsepersonell

Du kan få tilgang til Care Check-In på myAir-appen hvis du bruker et AirSense 11-apparat.

Care Check-In** en enkel og diskré måte du kan fortelle helsepersonell hvordan det går med deg.   Du kan også feilsøke noen mindre problemer på egen hånd takket være elektronisk hjelp fra myAir-appen.

Ekte personer, ekte myAir-historier

myAir høres bra ut, men hvordan fungerer den i virkeligheten? Rose, Andy og Paul beskriver sine erfaringer med å få konstatert søvnapné, og forklarer hvorfor de liker å bruke myAir til å håndtere PAP-behandlingen sin.

Disse pasienthistoriene er en ekte og dokumenterte beskrivelser av enkeltpersoners respons på behandlingen. Utfall og resultater kan variere, og den enkeltes respons antyder eller garanterer ikke at andre vil få den samme eller en lignende opplevelse. Snakk med helsepersonell for mer informasjon.

«myAir forteller meg hva jeg trenger å vite om behandlingen min» — For Rose er myAir en flott måte å holde seg oppdatert og følge med på søvnbehandlingen sin på.

«myAir ga meg livet tilbake og førte oss sammen igjen» — Andy forklarer hvorfor han synes myAir er brukervennlig og effektiv.

«myAir har endret livet mitt til det bedre» — Paul deler sin erfaring med å bruke myAir med ASV-behandling og forvandlingen fra å være utmattet til å føle seg oppkvikket.

Vanlige spørsmål om myAir

Oppfølging av sin egen søvnbehandling hjemmefra kan gjøre det enklere å opprettholde motivasjonen og etterleve behandlingen. Med myAir kan du følge med på behandlingen din hver natt. Du får resultater som forteller deg hvor godt du gjør det, og tilbakemeldinger som sier fra hva du kan bli bedre på. myAir kan også hjelpe deg med å løse mindre problemer du kan ha med PAP-masken.

myAir er en søvnbehandlingsapp som gjør det mulig å følge med på søvnbehandlingen med AirSense- eller AirCurve-apparatet.* myAir hjelper deg også å forstå hvordan behandlingen går, lære hvordan du bruker masken og apparatet på riktig måte, og løse vanlige problemer på egen hånd.  Du kan bruke myAir-appen til å se:

  • myAir-scoren, som er et daglig bilde av behandlingsresultatene dine
  • Tilpasset veiledning og hjelp
  • Videoer, tips og bruksanvisninger som gir svar på vanlige spørsmål
  • Oppmuntring som hjelper deg å holde motivasjonen oppe og bygge opp selvtilliten
  • Behandlingsresultater som viser fremgangen de siste 30/90/365 dagene

En mer interaktiv veiledning og hjelp får AirSense 11-brukere med avanserte funksjoner som Personlig terapiassistent (PTA), Prøvekjøring og Care Check-In.

Personlig terapiassistent inneholder interaktive funksjoner som hjelper deg med å komme enkelt og trygt i gang med behandlingen. PTA er eksklusiv for AirSense 11-brukere. Den tilbyr interaktive, taleveiledede videoinstruksjoner som hjelper deg med å sette opp utstyret hjemme og løse vanlige problemer. Den gir også tilgang til tilvenningsverktøyet Prøvekjøring, som gjør at du gradvis kan teste forskjellige trykknivåer, kontrollere maskeforseglingen og lære hvordan du forbedrer masketilpasningen hvis det er nødvendig.

Care Check-In er et enkelt, men effektivt system som gjør at helsepersonell vet om du sliter, om du trenger ekstra hjelp til å sette opp en positiv PAP-rutine, eller om du allerede føler at behandlingen hjelper. Care Check-In-tilbakemeldinger vises sammen med behandlingsdataene i AirView™-systemet for avstandsoppfølging av pasienter. Det betyr at helsepersonell fort ser om du trenger hjelp og kan finne en løsning for deg.

myAir-mobilappen kan lastes ned fra App Store® og Google Play™.***

  • iPhone®: Last ned myAir-appen i App Store
  • Android™-telefoner: Last ned myAir-appen på Google Play

myAir er ikke tilgjengelig som app for iPad eller Android-nettbrett.

Du kan registrere deg for myAir ved å laste ned appen til Apple® iPhone® fra App Store® eller til en kompatibel Android™-mobil fra Google Play™.

myAir-scoren forteller deg hvor godt du sov under den siste behandlingsøkten: Jo høyere score du får, desto bedre har du sovet. Scoren er et tall mellom 0 og 100 som beregnes ved hjelp av data fra behandlingen om natten fordelt på fire kategorier:

  • Antall timer i bruk
  • Maskeforsegling
  • Hendelser per time
  • Maske av/på-hendelser

myAir er eksklusiv for ResMed Air10- og AirSense 11-apparater. Noen myAir-appfunksjoner er eksklusive for brukere av AirSense 11-apparater.

Dataene er vanligvis tilgjengelige i myAir kort etter at du har fullført en behandlingsøkt. Hvis du nylig ble ferdig med en økt og dataene ennå ikke er tilgjengelige, kan du sjekke igjen litt senere. Merk at for å bruke myAir trenger du tilgang til datanettverket for å sende og motta data. Behandlingsapparatet må være koblet til en strømkilde og ikke være i flymodus.

Hvis du trenger hjelp med myAir, kan du gå til hjelpsiden for myAir i myAir-appen. Den har mye informasjon om bruk av myAir, herunder vanlige spørsmål om konto, passord, data med mer.

Fortsett å utforske

Hvis du nylig er diagnostisert med søvnapné, er vi her for å hjelpe deg med å komme i gang.

Utforsk

Ikke sikker på hvilken CPAP-maske du skal velge? Bruk ResMed-maskekategorier til å finne det som passer for dine preferanser og ditt søvnmønster.

Utforsk

Det er enkelt å bytte ut utstyret til CPAP-, APAP- eller Bilevel-løsningen fra ResMed, og det bidrar til å sikre effektiv søvnapnébehandling.

Utforsk

Se hjelpen for AirView for relevant informasjon om advarsler og forsiktighetsregler du bør ta hensyn til før og under bruk av produktet.

Referanser:
*myAir er kompatibel med ResMed AirSense 10- og 11-apparater og AirCurve 10-apparater med innebygd trådløs tilkobling. myAir er ikke tilgjengelig i alle land. Noen myAir-funksjoner er bare tilgjengelige i myAir-appen. Noen funksjoner i myAir-appen er eksklusive for brukere AirSense 11-apparater.
** Care Check-In er tilgjengelig på myAir-appen hvis du bruker Bluetooth til å koble appen til AirSense 11-apparatet.
***Android og Google Play er varemerker som tilhører Google, Inc., registrert i USA og andre land. Apple, App Store og iPhone er varemerker som tilhører Apple Inc., registrert i USA og andre land.

  1. Price Waterhouse Coopers. Empowering the sleep apnoea patient. En ResMed-sponset studie av hvordan myAir-brukere gjør det bedre. 2016.
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]