Informasjon om apparatoppdateringer for Air11 | ResMed Norge

Apparatoppdateringer for Air11

ResMeds AirSense™ 11- eller AirCurve™ 11-apparater kan motta programvareoppdateringer trådløst.

Disse oppdateringene sørger for at apparatet bruker den nyeste PAP-teknologien og programvaren fra ResMed.

De trådløse oppdateringene blir ikke nødvendigvis sendt til alle apparater samtidig, og det kan ta litt tid fra utgivelsesdatoen før alle er oppdatert.

Du finner mer informasjon om ResMeds tilnærming til personvern og innsyn i data på ResMed.com/myprivacy

Detaljer om apparatoppdatering

Apparatoppdatering 3

Lansert i april 2025

SW04600.11.8.0.0

Hva er nytt?

Fastvareoppdatering for fukter

Tilbyr programvareforbedringer for å redusere forekomsten av feilmeldinger knyttet til fukting.


AcousticSignal

For å kunne utvikle nye programvarefunksjoner som tar sikte på å forbedre opplevelsen ResMed Air11™-brukere har med behandlingen og utstyret, har ResMed lansert en valgfri funksjon i Air11™-apparater kalt AcousticSignal.

AcousticSignal er en valgfri funksjon som bruker den akustiske sensoren inne i ResMed Air11™-apparater til å fange opp og vurdere en serie korte akustiske signaler på 0,2 sekunder for å identifisere viktige egenskaper ved brukerens utstyr. Den akustiske sensoren lytter ikke aktivt eller registrerer, tar opp eller overfører lyd eller tale fra utsiden av apparatet.  Bevisst plassering av den akustiske sensoren i apparatet sikrer at bare akustiske signaler fra innsiden av apparatet blir registrert.

AcousticSignal kobles inn bare hvis den er slått på mens behandlingen pågår, og vurderer bare akustisk informasjon knyttet til brukerbehandlingen. Alle behandlingsrelaterte akustiske signaler konverteres til en digital signatur som består av en tallrekke. Når denne tallrekken er konvertert og kryptert, overføres den sikkert til ResMeds skyserver og hjelper oss med å identifisere viktige egenskaper ved utstyret.
Merk at AcousticSignal-data med opprinnelse i Norge vil bli slettet og ikke analysert og lagret av ResMed for egne formål.  

Brukerne kan når som helst slå av AcousticSignal ved å gå til «Mer»-menyen fra startskjermbildet på apparatet og slå av AcousticSignal.

Du finner mer informasjon om ResMeds tilnærming til personvern og innsyn i data på ResMed.com/myprivacy.

Apparatoppdatering 2

Lansert desember 2023

SW04600.10.7.0.0

Hva er nytt?

Care Check-In

AirSense 11 oppdateres for å forbedre den visuelle opplevelsen av Care Check-In. Spørsmålene er ikke endret, men de er nå bedre tilpasset skjermstørrelsen, og det er ikke lenger behov for å scrolle. Du vil også bli stilt et oppfølgingsspørsmål i Care Check-In hver sjette måned for å sjekke hvordan det går med behandlingen på lengre sikt.

Apparatoppdatering 1

Lansert i Oktober 2022

SW04600.07.6.0.0

Bluetooth-oksymetri

AirSense 11 støtter nå oksymetri via Bluetooth-tilkobling til oksymeteret Nonin 3150 BLE. Du blir kontaktet av behandlingsstedet hvis dette er aktuelt for din behandling.

Få støtte hele veien med myAir

En søvnapnépasient sitter ved AirCurve 11-apparatet sitt og holder en mobil med myAir-appen på.

ResMed myAir™-appen er tilgjengelig med Air10™- og Air11-apparater, og gir deg tilgang til støtte døgnet rundt via et virtuelt veiledningsprogram. Dette gir individuelt tilpassede tips, slik at du blir trygg på CPAP-behandlingen.

Via appen kan du dessuten følge med på din egen behandling, registrere andre helseopplysninger (f.eks. antall steg) og få behandlingsmål, slik at du holder motivasjonen oppe.

Trenger du hjelp?

I brukerveiledningen finner du relevant informasjon om kontraindikasjoner, advarsler og forholdsregler du må ta hensyn til før og under bruken av produktene.

* Apparatet ditt er koblet til et mobilnett hvis du kan se dekningsstreker øverst i høyre hjørne av AirSense 11- eller AirCurve 11-skjermen. Hvis ikonet for stillemodus vises (halvmåneikon), må du aktivere apparatet ved å konfigurere en myAir-konto eller be behandleren aktivere apparatet ditt i AirView™.

Innhold sist oppdatert: 06/2024.