Bygg opp pasientenes kompetanse og selvtillit med myAirTM-appen.
Hjelp pasientene med å få en enklere oppstart og dypere forståelse av behandlingen. Med myAir-appen vil pasientene lettere motiveres til å følge behandlingen de første 90 dagene1.
Hvorfor bør du oppfordre pasientene til å bruke myAir?

De tre første månedene kan være utfordrende. Bruken av myAir øker etterlevelsen av søvnbehandlingen de første 90 dagene. Faktisk oppnår 76 % av brukerne en gjennomsnitt PAP-etterlevelse på mer enn 4 timer per natt2.
Med myAir forstår pasientene bedre sin egen behandling, de finner informasjon på egen hånd og oppfordres til å etterleve behandlingen helt fra starten av2. Kombinert oppfølging med AirView og myAir sørger for at du bidrar til god behandling, sparer tid og optimaliserer ressursene3.
Alltid tilgang til individuelt tilpasset behandlingshjelp
Via myAir får pasientene enkel tilgang til nyttig informasjon når og hvor som helst. myAir tilbyr:
- daglig søvnscore som beskriver hvor godt behandlingen gikk natten før, og som gjør at de kan følge med på fremgangen over tid.
- skreddersydde veiledningstips og instruksjonsvideoer som hjelper dem med å løse vanlige problemer på egen hånd.
- motivasjonsmeldinger som hjelper dem å holde motivasjonen oppe over tid.


En smidigere start på behandlingen
Air11TM-brukere har tilgang til Personlig terapiassistent (PTA)*. PTA veileder pasientene gjennom oppsett med taleveiledede videoinstruksjoner. Pasienter kan også oppleve tilvenningsfunksjonen Prøvekjøring, som er en stressfri måte å venne seg til følelsen av PAP-trykk før første behandlingsøkt.


Forstå og forbedre pasientens behandlingsopplevelse
Air11-brukere får også tilgang til Care Check-In**. Via Care Check-In oppfordres de til å sende subjektive tilbakemeldinger om hvordan de har opplevd behandlingen. Pasienter får individuelt tilpasset hjelp med å løse vanlige problemer som de opplever. Svarene deres mates også tilbake til deg via AirView, så du enklere kan identifisere og hjelpe pasienter som sliter med behandlingsopplevelsen3.


Tilkoblingsfunksjoner som fungerer for deg og pasientene
Rask tilgang til data og avstandsoppfølging via AirViewTM, ResMeds pasientadministrasjonssystem, gjør det mulig å følge opp pasientenes progresjon og raskt identifisere og løse problemer fra kontoret.
Kombinert oppfølging med AirView og myAir hjelper pasienter med å etterleve PAP-behandlingen på en god måte. Den kombinerte metoden hjelper mer enn 87 % av alle PAP-brukere med å etterleve behandlingen de første 90 dagene med behandling, sammenlignet med 70 % for dem som bare bruker AirView4.
Rose, Andy og Anthony deler sine erfaringer med å bruke myAir
Disse pasienthistoriene er ekte og dokumenterte beretninger om hvordan pasienter har opplevd behandlingen. Utfall og resultater kan variere, og den enkeltes respons antyder eller garanterer ikke at andre vil få den samme eller en lignende opplevelse.
«myAir forteller meg det jeg trenger å vite om behandlingen min» – myAir holder Rose oppdatert og på rett spor med søvnbehandlingen.
«myAir ga meg livet tilbake og førte oss sammen igjen» – Enkel å bruke og gode resultater:Andy forteller sin myAir-historie.
«MyAir har forandret livet mitt til det bedre» – Fra utmattet til oppkvikket: Pauls livsendrende opplevelse med ASV-behandling.
Apparater som er kompatible med myAir
Se hjelpen og bruksanvisningen for AirView for relevant informasjon om advarsler og forsiktighetsregler du bør ta hensyn til før og under bruk av produktet.
Referanser:
*Noen myAir-funksjoner fra ResMed er bare tilgjengelige i myAir-appen.
**Tilgjengelig på myAir-appen hvis Air11-apparatet er paret via Bluetooth til myAir-appen.
- Drager L et al. “Adherence with positive airway pressure therapy for obstructive sleep apnea in developing versus developed countries: a big data study” (sponsored by ResMed), JCSM, (Nov. 18, 2020), doi: 10.5664/jcsm.9008. n= 4,181,490. Accessed online at: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33206044/.
- Price Waterhouse Coopers. Empowering the sleep apnoea patient. En ResMed-sponset studie av hvordan myAir-brukere gjør det bedre. 2016.
- ResMed Air11 kundeundersøkelse av 95 helsepersonell, gjennomført fra 24. august til 10. september 2021. Q18: 75,79 % klinikere sa at de brukte mindre tid på feilsøking av problemer med pasientene sammenlignet med andre PAP-apparater når de hadde Care Check-In-informasjon tilgjengelig i AirView, N = 95 respondenter. Q19: Legene som rapporterte at de brukte mindre tid på feilsøking av problemer med pasienter, rapporterte gjennomsnittlige tidsbesparelser på 3 til 5 minutter per samtale når de brukte Care Check-In-data som var tilgjengelige i AirView, N = 72 respondenter. Q16: 56,84 % av legene sa at de kunne identifisere pasienter som trengte hjelp med behandlingen, raskere når de hadde Care Check-In-informasjon tilgjengelig på AirView, N = 81 respondenter. Data på fil; ID A5079159.
- Malhotra A et al. Patient engagement using new technology to improve adherence to positive airway pressure therapy: A retrospective analysis. 2018;153:843–850. doi: 10.1016/j.chest.2017.11.005.